Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Rabu, Ogos 19, 2015

Khianat I



aku ni mudah percaya kawan. dan at last i will be the treasonous victim.

dan lama-lama aku dah masak dengan people yang suka tikam belakang dan depan serta atas kawan ni.

it start from i'm in 9 years old. aku ada classmate yang ermm ada a big gang or member. one day dia kena pinggir dengan member dia sebab dia buat leader gang tu marah but seingat aku leader tu yang buat hal kat budak ni. and she don't have any friends anymore sebab leader tu punya pengaruh sangat besar.

and that time aku tak berapa kawan dengan orang sangat (loner), then she asked to be friend with her. and aku stupidly said yes! you can be a friend with me. dan aku tak rasa pelik sebab dia yang tak pernah cakap dengan aku tetiba nak jadi kawan aku. aku pike tu doa aku yang dikabulkan sebab teringin sangat nak jadi friendly.

so kami jadi bff for a couple of weeks but ... nak jadikan cerita budak tu erm a rich person daughter.

(i hate this part).

one day dia bawa something yang membuatkan ramai nak tengok benda tu, (masa tu masih zaman jakun). dia bawak phone. so semua sahabat pun bagaikan menempel kat meja di dan sembang dengan dia, including her ex-gang. and suddenly... the leader minta maaf dan nak kawan dengan dia.

and, because of their "SAHABAT SEJATI" thing, they be friend again.

aku pun tumpang gembira. BUT!

dia tak tegur aku dah, dia sisihkan aku dan dia tak pandang aku walau sesipi pun after she get back to her gang.

dan aku dikhianati. tapi tak lama, after that year dia kawan dengan aku lagi. but tak macam dulu lah. just have a simple chit chat and laugh for while.

but the scar always at the place and never gone.

sambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan