Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Sabtu, Januari 16, 2010

Livingthings grow up

Mak beli anak ayam,embah kata namanya ayam bohe,Emy kata ayam botak,sebab lehernya tak ada bulu,masa kecil Mak bagi makan ayam yang beli di kedai,bila dah besar ayam tu boleh makan apa sahaja sebab ayam ialah haiwan omnivor,masa kecil kita tak tahu jantan ke betina bila telah besar baru tahu ayam tu ayam jantan


Masa kecil,yang di belakang tu warna kuning,pun spesis yang sama.



Ini dah besar sikit,



Yang ini gambar terbaru.Ayam ni dah di panggil jago iaitu ayam jantan yang dah cukup dewasa.

6 ulasan:

  1. Kalau ckLah datang nanti sembelih 3 ekor ya! Emi yang cabut bulunya tau!

    BalasPadam
  2. Emi....chicken yang kuning tu bagi Nuha aje lah!!!

    BalasPadam
  3. Nanti masa cuti raya cina ciklah datanglah,masa tu kakak tiqah,kakak tina,abang ejat semua balik,abah nak sembelih 3 ekor yang jago-jago,tapi bukan yang buhe tu

    BalasPadam
  4. Nuha kena tanya Mak Ngah,sebab Mak Ngah yang bela

    BalasPadam
  5. Kalau hujan lebat, ayam tu mesti sejuk kan emy?

    Tapi kalau sembelih nanti kurang lah sikit kerja cabut bulu ayam sebab bulunya dah tinggal separuh...

    BalasPadam
  6. Em... betul betul betul

    BalasPadam