Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Khamis, Januari 21, 2010

Emy tinggal di rumah seorang diri


Ini gambar embah lanang atau datuk lelaki Emi. Namanya Hj Zailani,Dia dah tua,masa Emi kecik dulu Embah boleh dukung Emy,tapi sekarang dia tak boleh lagi sebab tangan dia dah lemah.

Embah lanang kena pergi klnik Htan Melintang tiap-tiap bulan,hari in kena pergi lagi,boleh pergi petang kata doktor sebab mak pagi sekolah,petang ni mak hantar dengan kak Ira,kalau ada kakak tiqah mak suruh kakak tiqah hantar,kalau emak tak dapat hantar emak akan suruh Cik Lah tolong hantar.Nanti balik sekolah petang emak tak ada kat rumah,tak apa Emi dah besar.Emy pun dah tak payah makan malam sebab kalau makan malam nanti gemuk. Kita mesti selalu tolong ibu bapa kita kalau tak tolong nanti kalau kita dah tua anak kita buang kita tepi jalan macam dalam surat khabar.Masa kecil ibubapa tolong kita,nanti sudah besar Emy akan hantar emak dengan abah ke kelnik juga

2 ulasan:

  1. ckLah pun dah tak boleh dukung Emi.....




    Tapi ckLah belum tua.....



    He..he...he....



    Nanti kalauEmi dah kurus...ckLah nak dukung, boleh?

    BalasPadam
  2. Cik lah niiiiiii

    lawaklah,

    memanglah ciklah belum tua,

    nanti kalau ciklah dah tua,emy dukung ciklah naik basikal he he he

    BalasPadam