Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Khamis, Januari 28, 2010

Chess?....Ping pong?......Bolajaring






Bila masuk tahun 5,kelab dan permainan ko-kurikulum kenalah berubah,unifom tak berubah sebab nanti kena tukar unifom mestilah mahal. Mula-mula Emy nak masuk Chess atau pingpong sebab game tu boleh duduk dalam dewan taklah kena panas,rupa-rupanya Mak letak Emy bola jaring,sebab maklah cikgu yang susun kelab murid-murid.Mula-mula Emy memang tak puas hati tapi kata mak kalau Emy masuk chess atau pingpong nanti Emy kurang bergerak,bila main bola jaring kita akan banyak berlari,boleh bakar kalori,nanti boleh turun berat badan.lain lah kalau memang Emy terer sangat chess,atau pingpong,tak jadi wakil sekolahpun.

Main bola jaringpun Emy taklah cekap sangat,Emy bukan pemain sekolah juga tapi Emy main sama pemain sekolah. Siapa rajin berlatih nanti masa lawan dengan sekolah lain dia boleh ikut jadi saporter.Jadilah ,dapat juga pergi sekolah lain,Emy dah puas hati kenapa mak letak Emy bola jaring.Tiap kali nak berlatih Emy kena lari keliling kod 10X,lepastu buat exercise.

1 ulasan:

  1. Kalau main Chess tak terer sgt.. NgenChess terer kot.. heheeh :-)

    BalasPadam