Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Sabtu, Januari 21, 2017

SAOM

Kitorang dapat nama ni dari Airis. Satu hari, masa nak dekat jamuan raya asrama, kitorang buat tutorial shawl kat asrama. Aku, Eti dgn Airis duduk tepi locker kat Dorm Timah.


Eti try, muka dia bulat gila babun. Aku gelak pun macam babun, dia marah! Dia baling kat aku suruh aku try pulak. Aku try, aku yang kena gelak satu dorm. Airis kata macam SAOM. Eti pelik "pebende SAOM???". Airis kata "eh? Ko tak pernah dgr. Dulu kat sekolah rendah kitorang pakai SAOM ni buat ejek org. SAOM ni macam sewel mcm tu la".


Pap! Aku pukul Airis


"tak guna! Ko panggil aku sewel!?"


Start hari tu, kat kelas SAOM ni jadi code kitorang nak panggil orang. Jadi kitorang happy sendiri bila orang tak tau apebenda yg kitorang panggil.


Satu hari Amir dgn Daniel bengang, sbb asyik kena panggil SAOM. Dia paksa kitorang bagitau. Maka dari situ, daripada hanya kami 3 je yg ada code bertukar jadi 5 org.
Selain SAOM, kitorang ada code lain. MINAH KENTANG. Eti kata MINAH KENTANG ni wujud. Bukan makhluk mitos


Dulu kat sekolah rendah, selalu ada org gila perempuan lalu tepi sekolah Eti. Org kampung panggil dia MINAH KENTANG. Entah apa puncanya kami tak dpt kenal pasti dan kami tak dapat google. Eti kata MINAH KENTANG selalu curi betik kat depan rumah dia.


Jadi kami official kan, kami SAOM RENGERS.

SAOM (biar gila jangan bodoh)


SAOM RENGERS (biar gila jangan bodoh)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan