Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Rabu, Oktober 06, 2010

bapa borek anak rintik


Emy nak cerita hal di sekolah. Sekumpulan budak lelaki tahun 4 dan 6 telah ditangkap sebab didapati menghisap rokok. Beberapa orang merokok di pondok rukun tetangga,lepas tu suruh kawan dia ambil gambar. Cikgu Penolong Kanan HEM jumpa,lepas tu di panggil,nasib baik cikgtu dah tua kalau muda lagi dia kata nak lempang je sorang-sorang.

Sorang budak tu bila ditanya,masa bila hisab rokok.
"Masa bapak tengah buat kerja megecat rumah,bapak suruh peganggkan rokok,bila rokok tu tak habis saya hisab lah" Katanya

His his his...bapa borek anak rintik.

Budak-budak tu tak rasa bersalah langsung. dia orang merokok di pondok rukun tetangga. Masa malam pondok tu untuk bapa-bapa mereka berkumpul jaga keselamatan kampng kononnya tapi waktu siang tempat anak-anak mereka buat nakal. is is is,tak patut betul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan