Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Rabu, November 18, 2009

Sembahyang Jamak

Semalam Emy kat sekolah pagi ada buat persediaan untuk Hari Kecermelangan.Masatu Emy dengan kawan Emy Nazifah tengah main kejar2 tiba-tiba Sir tanya.
Sir:Emy kalau nak solat jamak kena berape jauh?
Emy:M..m..Emy rasa 96 kut.
Sir :Yela berape milimeter ke meter ke kilometer ke?
Emy:Kilometer ,kenapa Sir tanya?
Sir :Tak de pape.
So Emy pun jalan tapi Emy terdengar...
Sir :Tengok tu budak kecik pun tau.
Sir cakap kat Abang Brother ,dia tu penjaga makmak komputer kat sekolah Emy.Patutlah Masa time waktu dah masuk Zohor Bro tak keluar pergi masjid.Rupenya dia solat kat dalam makmal komputer siap jamak Asar sekali.Padahal rumah dia kat Sungai Besar je,mane boleh sembahyang jamak kan.

2 ulasan:

  1. Wahhh! dah pandai buat social commentary. Teruskan!

    BalasPadam
  2. Salam tok.Terima kasih Emy tulis ape yang emy nampak je..

    BalasPadam