Mengenai Blog Saya

Foto saya
blog ini cuma perkongsian hidup saya bermula dari umur saya 10 tahun (2009) sehingga sekarang. tiada perkara-perkara ilmiah di sini melainkan yang ber ilmiah bagi saya

Ahad, Mei 26, 2019

tiba tiba habis diploma

Alhamdulillahh.

Diploma sudah pun ditamatkan dengan jayanya. (walaupun taktau lagi result final mcm mana)

Alhamdulillah, se stress mana pun, se sakit mana pun aku, Alhamdulillah Allah bagi aku untuk grad diploma dengan baik.

Sumpah, hujung hujung final semester ni, cabaran dia laaagi besar. Masalah belajar, masalah kawan, masalah persatuan, masalah perasaan. wa ghairaha

Dan jujur setiap kali aku hadapi cabaran ujian semua tu, aku memang lalui dengan cara yang tidak baik dan tidak kuat. Aku "melatah", aku tak nak percaya pada anak anak buah, aku tanam dengki dengan kawan, aku hina diri aku. Aku tak jalani hidup aku dengan baik aha.

Actually, flow yang Tuhan beri dan sediakan tu dah lawa dah. Aku je tak ikut apa yang Allah dah sediakan. Tak bersyukur.

Haha aku sedih dengan diri aku. Tak ambil ibrah dengan apa yang dah berlaku.

Astaghfirullah.

Tapi aku bersyukur, bersyukur Allah sedarkan aku. Allah tak biarkan aku lalai. Terima kasih ya Allah. Kuatkan hati aku dan istiqamahkan niat aku.

Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan